fbpx

‘ Ja maar marketing zijn alleen maar trucjes.’
‘ En die trucjes zijn zo doorzichtig..’

Ik nam het even in mij op en gaf mijn oren de kost.

Ik hostte een Clubhouse room met het onderwerp:
Hoe maak je jezelf zichtbaar in een oceaan van coaches?
Het werd een drukke boel en de vragen vlogen mij om de oren:

Maar toen ik begon over concrete oplossingen, de stappen die je mag nemen als ondernemer náást het coach zijn, kwamen de bezwaren:
👉Nee ik richt mij niet op een doelgroep want mijn dienst is voor iedereen
👉Adverteren: nee dat doe ik écht niet want dat vind ik niet ethisch.
👉Als je een echte goede coach bent komen de klanten vanzelf.

En mijn gedachtes gingen met mij aan de haal. 
Stel dat je deze bezwaren gelooft?
Hoe weet die klant jou dan te vinden?
En hoe weet jouw ideale klant dat jij de ideale oplossing hebt voor hun ‘probleem’?

Waarschijnlijk denk je dat wanneer je genoeg opleidingen hebt gevolgd de klanten vanzelf komen.
Maar grote kans dat jij al genoeg inhoudelijke kennis hebt om iemand te helpen.
En dat het euvel niet ligt bij jouw kennis over jouw vak, maar bij jou als ondernemer.

Vraag jezelf eens af dat wanneer je de stappen die je als ondernemer te zetten heb ‘vies en onethisch’ vindt.
Hoe je dan een boterham gaat verdienen met al het moois dat je te bieden hebt?

Wat als het ook anders kan?

Wat als ik je vertel dat dit ook anders kan?
Maar daarvoor moeten we even terug naar de basis.

Als jij je herkent in het gevoel dat sales en marketing vieze woorden zijn?
Dat dit onderwerpen zijn waar alleen de grote bedrijven zich mee bezighouden?
En dat jij hier vooral van moet wegblijven als je authentiek wilt zijn?

Besef je dan dit:
Marketing is niks anders dan jezelf op een bepaalde manier in de markt zetten
Sales is niks anders dan de ander bewust te maken van de behoefte die hij of zijn heeft.
Als jouw dienst authentiek is, en je laat zien wat jij kunt, hoe kan het jezelf in de markt zetten dan ‘vies’ zijn?
Je laat jezelf eigenlijk alleen maar zien

Ik zwaai niet alleen maar met mijn vingertje hoor.
Ik herken het heel goed. Ik heb er ook gestaan.

Wanneer je start met als coach heb je een missie. Je gaat de wereld een stukje mooier maken.
Je besteed heel veel tijd aan je kennis. En wanneer dit voor je gevoel goed is maak je een website, en misschien een logo. En wanneer dat klaar is verwacht je dat de klanten rijendik voor de deur staan. 

Maar in praktijk blijkt dit vies tegen te vallen. Je gaat twijfelen aan jezelf. 
Want je dienst heeft toch waarde? 
Je hebt inhoudelijke kennis?
Je presenteert jezelf volgens de boekjes? 
Maar de klanten blijven weg.

Wat moet je dan doen?
Daar komt het jezelf authentiek in de markt zetten en jezelf zichtbaar maken om de hoek kijken (ofwel marketing)
Of je klant duidelijk makkelijk dat jij een oplossing hebt voor zijn probleem en dat wanneer de klik er is jullie samen kunnen beslissen dat jullie gaan samenwerken (ofwel sales)

Wat nu?

Wil jij weten wat ik voor jou kan betekenen als coach? Check hier

×

Hey wat tof dat je er bent!

Kan ik je ergens mee helpen?
Stuur mij vooral een bericht!

× Hoe kan ik je helpen?